خطرناک ترین عقرب های جهان کدامند؟

۱۳۹۹/۵/۱۵
  1. عقرب قرمز هندی (Hottentotta Tamulus)
    عقرب-قرمز-هندی
    گفته شده که عقرب هندی قرمز جز کشنده ترین عقرب های جهان است . وقتی که این عقرب کوچک نیش می زند ، قربانیان معمولا احساس تهوع می کنند و مشکلات قلبی ، تغییر رنگ پوست ، و در موارد شدیدتر ، تجمع مایع دی ریه ها از نشانه های آن است . شدت این علایم بستگی به مقدار سم دارد.
    این عقرب های کشنده معمولا در هند زندگی می کنند ولی در مناطق دیگر مثل پاکستان و سریلانکا و مناطق شرقی نپال دیده شده اند .
    عقرب های قرمز هندی معمولا خیلی بزرگ نیستند  و اندازه ی آن ها بین 40 تا 60 میلی متر است .
    رنگ آن ها نیز بسته به گونه های مختلف فرق می کند . از نارنجی تا قهوه ای تا خاکستری متفاوت است و لکه های خاسکتری در سر تا سر بدن آن ها پراکنده است .

    2. عقرب زرد اسرائیلی یا Deathstalker Scorpion (Leiurus quinquestriatus) :
    عقرب-زرد-اسرائیلی
    این عقرب یکی از کشنده ترین انواع عقرب است و زهر آن به شدت سمی است و اگر کسی را نیش بزند به احتمال زیاد هرگز درد آن را فراموش نخواهد کرد .
    علایم و نشانه ای نیش زدن این نوع عقرب شامل : ضربان تند قلب ، فشار خون بالا ، وحتی تشنج و کما است . حتی ممکن است کودکان و افراد ناسالم را از پای در بیاورد.
    این عقرب ها بسیار تهاجمی هستند و اگر در فضای بسته قرار گیرند بسیار آشفته می شوند .
    گاهی اوقات شناسایی آن ها بسیار سخت است چون رنگ آن ها بسته به محیط زندگی آن ها متفاوت است . آن ها معمولا زرد یا سبز هستند و ظاهر آن ها مانند الاسیتک است و تقریبا شبیه اسباب بازی هستند .
    پس لطفا قبل از برداشتن اسباب بازی که مانند عقرب است مطمئن شوید که آن ها واقعا از این نوع عقرب نیستند!

    3. عقرب دم کلفت عربی یا Arabian Fat-Tailed Scorpion (Androctonus crassicauda):
    عقرب-دم-کلفت-عربی
    این عقرب نیز بسیار کشنده است . نیش این عقرب می تواند علایم وحشتناکی مانند تشنج ، بیهوشی و فشار خون بالا ایجاد کند .
    مانند دو عقرب قبلی ، افرادی که کودک هستند یا مشکل قلبی دارند بیشتر در معرض مرگ هستند. اگر قربانی بعد از گذشت 7 ساعت به پزشک مراجعه نکند امکان مرگ او بسیار افزایش می یابد.
    بسیاری از مردم عقرب دم کلفت عربی را با عقرب دم سیاه اشتباه می گیرند در حالی که این دو از دو گونه متفاوت هستند ،گرچه آن ها شبیه هم اند.
    یکی از تفاوت های عمده بیا این دو نوع عقرب این است که عقرب عربی دم سیاه ، چنگک های بزرگتری دارد.
..